EJ is back



I'm back! Na mijn succesvolle blog "foto's zeggen meer dan 1000 woorden" ben ik terug. Terug van weggeweest, maar eigenlijk ben ik helemaal niet weggeweest. Afgelopen jaren heb ik mijn schrijfvaardigheden verder ontwikkeld. schrijven.

Precies een jaar geleden op mijn stage heb ik mijn hart verloren aan marketing-communicatie. Marketing daar is waar ik voor wil gaan, maar wie ben ik om dit ook echt te doen. Nee, dit jaar ga ik mezelf meer richten op een andere vorm van communicatie, ik ga namelijk stage lopen bij een gemeente. Of ik het leuk ga vinden zullen we zien, maar enthousiast, gedreven en nieuwsgierig ben ik wel!

Afstudeerjaar, een belangrijke punt op mijn 'bucket-list', want hè wie wilt nou niet zijn diploma halen?
Een officieel diploma voor het vak Communicatie. Vier jaar geleden zag ik mezelf niet staan waar ik nu sta: in mijn afstudeerjaar van de opleiding Communicatie. Waarom niet? Toen ik 17 jaar was en ik mezelf dus in het examenjaar van de HAVO bevond dacht ik nog niet aan een vervolg opleiding. Nee ik was een puber die dacht aan dingen als "wat ga ik aantrekken op vrijdagavond?", vrijdag avond was immers stapavond.

Of ik er spijt van heb?

Geen moment. Het zit namelijk zo, doordat ik niet wist wat ik wilde koos ik voor de opleiding communicatie. Waarom ik voor communicatie koos? Heel simpel, communicatie was een 'brede' opleiding waar ik veel kanten mee uit kon. Dit was het moment aan mijn eeuwenlange trouw aan communicatie: ik en communicatie, communicatie en ik, we zijn voor elkaar gemaakt. Waarom? Omdat communicatie zelf ook niet weet wat hij óf zij wilt. Ik bedoel, in elk land is communicatie anders, van een communicatie adviseur wordt verwacht dat hij/zij flexibel en dynamisch is. Daarnaast verandert communicatie om de haverklap en de regels eromheen ook. De wereld van communicatie is de perfecte wereld voor ontdekkingsreizigers en de perfecte wereld voor mij..

En dat is ook wat ik ga doen, ik ga op ontdekking. Een ontdekkingstocht in het land van communicatie waarbij mijn mening, maar ook zeker jóuw mening erg belangrijk is! 


Reacties

Populaire posts